Alla inlägg den 1 mars 2023

Av unika-jag - 1 mars 2023 14:10

Hej Allesammans!

Igår var det ett reportage om vår boxning på de lokala nyheterna. Bra reportage, men en sak stör mig ofantligt mycket: I reportaget säger kommunen att vi inte alls blir utslängda från vår lokal, utan vi har blivit erbjudna att stanna kvar i nuvarande lokalen mot att vi förhandlar med den kommande, nya, fastighetsägaren om hyran och sedan söker vi bidrag från kommunen. Igår på nyhetssändningen var första gången jag hörde talas om denna lösning. Det som jag tycker är märkligt med kommunens uttalande är följande: Kommunen har sagt upp det nuvarande hyresavtalet på boxningslokalen med motiveringen att de anser att hyran är för dyr. Hur tror de då att de ska ha råd att ge bidrag till oss om vi nu skulle söka bidrag?

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards