Alla inlägg under oktober 2022

Av unika-jag - 27 oktober 2022 11:30

Hej Allesammans!


Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Allt flyter på med daglig verksamhet och boxning. På boxningen har vi två studenter som pluggar sitt sista år som fysioterapeuter. De har valt att skriva sitt examensarbete kring hur boxningen påverkar personer med funktionshinder. Vi deltagare har därför fått ha på oss en pulsklocka som mäter puls - och hjärtslag under träningen. Även en av våra tränare har valt att ha pulsklocka på sig. En gång när hennes tränarkollega  påpekade något så skrek hon högt och tydligt: - Håll käften! När jag såg att kollegan reagerade med ett leende tänkte jag: " Ok, han tog det bra för att de känner varandra. " Andra deltagare undrade vad hon hade för egenterapi i boxningslokalen. Hon svarade: - Jag kanske har aggressionsproblem, jag vet inte. Det känns som att skrika är mitt enda sätt att få ut saker.

Jag sa till henne att: - Om jag inte kände dig bättre skulle jag tro att Du gick på något. 

- Jag vet. Det är min personlighet. Skrik lite Du också.

- Jag vet inte hur det fungerar för dig, men jag blir bara mer spastisk om jag skriker.


Min pappa har skaffat hund igen efter 15 år utan. En liten Drever. Jag ringer hem regelbundet för att höra hur det går med henne. Sakerna jag får höra är följande: - Nu har hon bitit mig i örnsnibben två gånger.

Jag: - Hur har hon lyckats komma åt så högt upp?

- Jag får skylla mig själv. Jag tog upp henne i famnen och så blev  hon lite vild.

Andra gånger får jag höra: - Man kan ju undra om hon är vegetarian eller ko.

- Vad då då?

- Hon ska stoppa allt i munnen. Hon rycker upp gräset med rötterna. Jag har börjat ta upp henne i sängen om morgnarna, för då får jag sovmorgon. Nu har hon börjat demonstrera sin styrka, så vi leker dragkamp.


Jag har även skickat paket till henne innehållande: Kylmatta, Urine off spray, schampoo, borstar, fästingplockare och leksaker. När jag fick reda på att hon inte hade någon egen transportbur så skickade jag även det. Fick då ett telefonsamtal från pappa: - Bra att Du skickade buren, men nu får du inte skicka något mer paket.

- Tyvärr, pappa. Det kommer att komma ett paket till.

- Åh nej! jag vet snart inte var jag ska ha alla grejer.

- Det är inga leksaker.


#Boxning #Hundvalp

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards