Alla inlägg under april 2017

Av unika-jag - 22 april 2017 16:44

#Livetmedassistans #Assistentslutar #Sorg


Hej Allesammans!


Som jag skrev i ett av mina inlägg så kan livet med assistans vara både roligt och jobbigt. Nu till en av de jobbiga bitarna. En assistent som jobbat hos mig i drygt 1,5 år kommer att sluta hos mig. Fick veta det för ca en halvtimme sedan.  Hon ska flytta till sin kärlek i södra Sverige. Har full förståelse för varför hon flyttar, men det gör lika ont för det. Hon gör ett bra jobb och är en bra tjej. Vi har haft diskussioner om både stort och smått. Dessutom har det inte ens gått ett år sedan en assistent slutade hos mig sist. Det finns många fördelar med att ha assistans och jag är glad att jag har det, men det är en stor nackdel när assistenter jag tycker om slutar, även om jag har full förståelse för varför de gör det. Mina assistenter har ju, precis som jag, rätt att göra vad de vill med sina egna liv. Assistenten kommer att sluta i början av juni.


Tårarna sprutar...  

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards