Alla inlägg under maj 2018

Av unika-jag - 29 maj 2018 21:56

Hej Allesammans! #Jagharsnackatskit

Jag o två assistentervar ute på promenad i fredags. Assistenterna diskuterade sinsemellan hur de uppfattade en kollega.De samtalade på ett positivt sätt, men för varje positiv sak de sa så sa jag i min tur något negativt. Jag sa bland annat att jag blivit på min vakt mot deras kollega för att han snackat så mycket skit. En av assistenterna replikerade lugnt o sakligt m. en fråga: ? Om du tänker på hur du pratar om vår kollega nu, gör du inte lite samma sak då? Insikten gjorde mig ledsen, för jag vill inte vara en sådan som snackar skit.  

Det känns hemskt att skriva, men jag är så på min vakt mot deras kollega och relationen till kollegan är så spänd att jag upplevt det som skönt dessa dagar då han varit borta från jobbet.

Sa även under promenaden att jag max sett kollegan som positiv en enda gång sedan han började jobba här ( med positiv menar jag att jag bara sett honom le en enda gång).

Jag har även sagt till en av mina assistenter att jag upplever honom som negativ / burdus när han sagt saker som: ? Man kan INTE bara ta bort saker från matlistan, man måste tillföra saker också?

Upplevde det som att han snackade skit när han sa: ? Jag trodde att en av mina kollegor var en sådan som rökte o drack ? efter att han träffat henne för första. gången.

Han har ett rakt/ rättframt sätt som gör att jag tolkar honom som burdus och han använder ord som gör att jag tolkar honom negativt.

Men det värsta är nog ändå att allt känns så spänt mellan oss.

Något är fel när jag känner att jag hellre föredrar att han är hemma hos sig än på jobbet....

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards