Alla inlägg under januari 2024

Av unika-jag - Torsdag 18 jan 09:52

Hej Allesammans!


Nu var det länge sedan jag skrev. Mycket har hänt i december och januari: Jag har fått en ny säng som är höj- och sänkbar, en ny duschstol och en ny rullstol. (Eller rättare sagt ett provexemplar av nya rullstolen som jag får prova i en vecka innan jag får min egna). Det positiva med den nya rullstolen är att jag sitter mycket rakare. Det negativa är att jag får skavsår, att fotplattorna tar mycket plats och fastnar i saker då jag numera måste vika ut dem åt sidan då jag inte når att vika upp dem samt. att jag inte kan ställa rullstolen på sidan om något när jag ska förflytta mig, utan alla förflyttningar måste ske rakt framifrån.


Sjukgymnasten på Hjälpmedelscentralen där jag provade ut min nya rullstol sa att jag har något som kallas för rörlig skolios. Det betyder att mina muskler har dragit ryggen snett. Musklerna går att träna upp så snedheten blir mindre.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards