Alla inlägg under november 2023

Av unika-jag - 7 november 2023 16:07

Hej Allesammans!

I helgen har min kille varit och hälsat på. Han är jättetrevlig, rolig, omtänksam och mer därtill. När han såg mig förflytta mig från soffa till rullstol sa han ? Ramla inte?. När vi sov så vaknade han till ibland och lyfte huvudet för att kolla att jag inte ramlat ur sängen ??

Vi började med att äta middag. Jag var lite smått nervös så jag blev lite fnittrig. Efter middagen kollade vi på foton från min barndom. När vi kollat klart ville han hålla min hand, vilket han fick. Sedan satte vi oss i soffan och han tittade på mig med trånande blick. Jag gav honom en kyss.

Han: Hur läste Du av det där?
Jag: Det syntes i ögonen på Dig. Efter kyssen försvann all min nervositet. Jag låg med huvudet på hans bröstkorg och hörde hans hjärtslag medan vi pratade om allt och inget. Tv: n var på, men jag kan inte påstå att vi tittade på något, för vi var så upptagna av varandra. När jag gett honom första kyssen sa han: - Jag tror Du har lurats lite med mig.
- Gällande vad?
- Du har sagt att Du inte kan kyssas, men det kan Du visst det!
- Jag menar att jag bara pussats förr och det är 25 år sedan jag gjorde det sist. Du är den första jag kysst så jag visste inte att jag kunde kyssas förrän nu när Du sa det.
- Jag har hela tiden vetat att Du har det där med att kyssas i Dig.

När vi skulle sova så frågade jag honom om han ville sova på en madrass i köket eller ha madrassen nedanför min säng i mitt sovrum. Han valde det senare alternativet. Jag påpekade för honom att då måste jag ju väcka honom om jag behöver på toa mitt i natten då madrassen var i vägen och rullstolen på toan.
Han: - Äsch, det gör inget. Väck mig i så fall. Jag sov dåligt första natten då jag inte är van att ha någon som sover i samma rum, men andra natten sov jag som en stock.

På lördagen såg vi på en film från min barndom.

På söndagen var det dags för honom att åka. Han åkte vid kl. 14 och vid kl. 19 satt jag i soffan och grät för att jag saknade honom så. ?? Samma sak var det på måndagen. Denna helg var första gången jag träffade honom och vi har inte varit tillsammans mer än 2 månader, men känslan var att jag skulle ha känt honom i flera år. Kände mig så bekväm och avslappnad med honom. Vi planerar redan nu in en andra träff. Vi tänker att vi ska fira Nyår och min födelsedag ihop.

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards