Alla inlägg under juli 2022

Av unika-jag - 31 juli 2022 16:58

Hej Allesammans!


Jag mår inte bra. Min farmor dog för snart en månad sedan och så är jag olyckligt kär .   Killen jag är olyckligt kär i har gått i samma gymnasieskola som jag, dock inte i samma klass. Flera år efter att jag slutat gymnasiet skickade denna kille en vänförfrågan till mig via Facebook. Jag blev lite häpen, men besvarade hans förfrågan med ett ja eftersom jag visste vem han var. Vi har skrivit till varandra som vänner i 13 år. Det som fick mig att känna kärlek för honom var när han svarade på en sak jag skrev med " Jag har känt så här i flera år."  Det svaret tolkade jag som att han kände samma som jag, d.v.s att han var kär i mig. När jag senare ställde frågan vad han kände för mig fick jag veta att så inte var fallet, för svaret löd: - En fin vän. Vi skriver fortfarande till varandra, frågar hur läget är och så. När han får veta att jag är ledsen så skriver han " kram" till mig. När jag bara hade vänskapskänslor för honom så kunde jag bli tröstad av att han skrev så. Nu blir jag bara ledsen, för jag tänker på den där förhållande - kramen som jag aldrig kommer få av honom...Tänker att det vore enklare att släppa honom om jag vore arg på honom, men han har ju inte skrivit något som jag kan vara arg på honom för. Han är bara snäll och ödmjuk. Har gråtit så mycket att jag känner att jag inte orkar gråta en enda droppe till, ändå kommer det mer tårar. Å andra sidan:  Om jag inte skulle gråta så skulle den smärtan komma ut i en annan form, till exempel i en ångestattack. Då gråter jag hellre, för gråt är mycket lättare att hantera än ångest. Att se lycklig kärlek på Sociala medier sticker som en tagg i hjärtat just nu...💔

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards