Direktlänk till inlägg 11 november 2022

Du 43-åriga grabb som tar dig friheten att kommentera min kropp: Ledsen grabben, här finns inget att hämta.

Av unika-jag - 11 november 2022 19:58

Hej Allesammans!

Nu är jag både ledsen och fly förbannad! En kille/ man skrev dessa saker till mig efter att ha fått reda på min vikt, min klädstil och mina hygienvanor:
- Då borde du börja testa andra kläder, mjukisbyxor är inte så snyggt.

Jag vill att Du ska duscha varje dag.

Att jag duschar varannan dag är katastrof enligt honom. Att jag skrev att jag tvättar mig under armarna med tvål och vatten varje dag spelade ingen roll.

Fick till svar att: -Jag vill ha en partner som är mån om sitt utseende. Någon jag kan tända på och krama. Inte någon som luktar illa och hela dagen har på sig samma kläder som hon sovit i. Det är lite äckligt.

Till saken hör att jag inte går i pyjamas hela dagen, bara under helgerna.

Han fortsätter vidare: - Ingen vill vara ihop med någon som ser ut som hon precis vaknat.

När jag påpekar att har han sådana krav så passar nog inte han och jag ihop så får jag till svar att:

- Så du säger att vi inte passar ihop istället för att lägga ner lite tid på ditt utseende? Såklart man vill ha en partner som är hel och ren och inte är jättestor. Kanske dags att du börjar bry dig mer om ditt utseende? Ingen vill ha någon som är jättestor. Du får börja träna och boxas och vara aktiv igen. Inte bara sitta hemma, det är klart att du blir tjock då.

Jag har ett par frågor:

- Varför tar sig vissa killar/ män rätten att kommentera tjejers / kvinnors kroppar på detta sätt?

Jag förstår att utseendet spelar en viss roll. Attraktionen måste finnas där för att känslorna ska kunna utvecklas till kärlek. Men i övrigt så anser jag att en kille/ man bör älska sin tjej / kvinna för hur hon är som person snarare än för hur hon ser ut.

- En tjej/ kvinna ska kunna gå klädd i det hon vill utan vill utan att få negativa kommentarer om det.

- En kille / man ska inte kommentera sin tjejs / kvinnas vikt på ett negativt sätt.

- Visst överlever väl killar/ män om deras tjejer/ kvinnor duschar varannan dag?

Ovan nämnda händelse får mig att tänka på en fördjupningskurs i samhällskunskap som jag gick i gymnasiet: Makt och kön, hette den. Kommentarerna jag fick av killen/ mannen passar så klockrent in på det. Jag tänker inte förändra varken klädstil, utseende eller vikt för en killes skull! Ska jag förändra något så ska det vara för att JAG SJÄLV VILL DET!

 
 
Ingen bild

jonas

12 november 2022 18:32

hej jag är en kille på 28 år vill ha kvinnan i mitt liv kanske du är det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av unika-jag - Torsdag 18 jan 09:52

Hej Allesammans!   Nu var det länge sedan jag skrev. Mycket har hänt i december och januari: Jag har fått en ny säng som är höj- och sänkbar, en ny duschstol och en ny rullstol. (Eller rättare sagt ett provexemplar av nya rullstolen som jag får p...

Av unika-jag - 7 november 2023 16:07

Hej Allesammans! I helgen har min kille varit och hälsat på. Han är jättetrevlig, rolig, omtänksam och mer därtill. När han såg mig förflytta mig från soffa till rullstol sa han ? Ramla inte?. När vi sov så vaknade han till ibland och lyfte huvud...

Av unika-jag - 25 maj 2023 10:01

Hej Allesammans!   Inatt har jag sovit jättedåligt. Gårdagen var jobbig på många sätt. Jag hade en personal som villr ta upp en sak med mig vid 20.30 på kvällen. Jag kunde inte somna förrän vid 3.30. Tidigare under dagen hade jag fått be en annan...

Av unika-jag - 17 april 2023 17:12

Hej Allesammans! Testade att sitta i Allrummet och spela Yatzy med en annan brukare då den arga brukaren också satt i Allrummet och var lugn. En stund senare var den arga brukaren arg igen. Denna gång sa hon att personalen inte varit in till henne...

Av unika-jag - 17 april 2023 13:46

Hej Allesammans!   Jag är rädd på mitt boende. Orsaken är att den arga brukaren är så aggressiv. Jag har varit rädd sedan januari/ februari då den arga brukaren hotade den dåvarande personalen med att hon skulle skära halsen av henne. Sedan dess ...

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards