Alla inlägg den 8 juli 2016

Av unika-jag - 8 juli 2016 00:12

Hej Allesammans!

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har haft o har fortfarande en jobbig tid. Det började m. assistenten spm fick sluta i förtid. Vår chef försökte få tag på hennes ersättare under 2-3 veckor. Under dessa veckor stod schemaraden tom o jag visste inte vem som skulle jobba från vecka till vecka. Han fick så småningom tag på honom o han kom på intervju o gick inskolning, för att senare avsäga sig allt jobb. Vår chef stod nu på ruta ett med att leta ny personal. Till slut hittade han en.

Nu återstod intervju av behovsvikarier, d.v.s personal som kan jobba när sommarvikarierna är sjuka. Det är där jag står nu. Förra veckan hade jag intervju med en kvinna som avsade sig jobbet 2 timmar efter intervjun. Hade även intervju m. en kille som ska inskolas imorgon.

På midsommardagen blev min katt sjuk. Sprang på lådan var 5:e minut, utan att något kom. Veterinären tog röntgenbilder samt. gick in med kateter för att kolla hur det var fatt med blåsan. De hittade inget fysiskt fel, men skrev ändå ut Metacam ( smärtstillande o antiinflammatorisk medicin) för säkerhets skull, d.v.s om han skulle ha någon liten infektion som inte syntes på bilderna. Det andra syftet med medicinen var att se om han svarade på den, d.v.s om hans oroliga springande på lådan skulle ersättas med lugn. Veterinären sa även att hans beteende kunde bero på stress. Ringde veterinären igen en vecka senare då han denna gång hade små bloddroppar i urinen. Veterinären upplyste mig om att katters urin kan färgas röd av stress. Först hade jag svårt att tro henne, men efter några dagars medicinering så har jag fått tillbaka min katt! Han går ut, äter, leker, sover o vill gärna vara i samma rum som jag, vilket inte var fallet innan. Han går fortfarande på medicin, vilket han ska fortsätta med tills på söndag. Sedan hoppas jag att allt ska vara lugnt.

Ovanpå allt detta fick jag reda på att en av mina assistenter, som jobbat hos mig i 11 år, fått bröstcancer. Jag hoppas innerligt att hon ska klara det med allt vad det innebär!

Jag fortsätter jobba på med min stresshantering. Träffade sjukgymnasten idag o vi gick runt en sjö. Det tog oss två timmar o jag märkte inte ens hur tiden gick. Hon sa till mig att vi kommer fortsätta jobba med detta till hösten, vilket gjorde mig väldigt glad!

Träffade även en kompis idag o vi satt o pratade en stund.

#Assistans #stress #sjukkatt #veterinär #sjukassistent #bröstcancer #fortsattstresshanteringmedsjukgymnast #träffatenkompis

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards