Alla inlägg den 3 februari 2015

Av unika-jag - 3 februari 2015 20:21

Hej Alla!


Hörde i förra veckan en assistent säga till sin kollega: " Jag orkar inte gå omkring och låtsas som ingenting." Jag satt och åt lunch vid tillfället och tänkte för mig själv. " Vad är det nu då? säkert något med chefen. " Så idag var jag tvungen att fråga en assistent ifall min misstanke stämde och det gjorde den. Hon slutar i april.


Jag har full förståelse för hennes val att gå vidare, men jag kommer SAKNA HENNE! Jag vet vad jag har, men inte vad jag får.

 Jag har mått så bra med henne som chef!  Så här bra har jag faktiskt aldrig mått förr, det är ingen överdrift! Tack vare hennes år som assistent så har hon något andra inte har: Både assistent- och brukarperspektiv, vilket är väldigt värdefullt! Hon  har förståelse för att man måste anpassa sitt arbetssätt till brukaren. Det är bra att regler finns så man har riktlinjer att gå efter, men hon  är väl medveten om att alla regler kan man inte alltid följa till punkt och pricka.

 Hon  har lärt mig skilja på vad som är mitt och andras ansvar, t.ex att jag inte ska oroa mig över assistenters mående och försöka lösa situationen själv, utan jag ska be henne om hjälp.

 Hon  har tagit sitt  ansvar att sätta sig  in i både hur jag fungerar som person och mitt hjälpbehov.

Och så det viktigaste av allt: Hon  har en stor dos empati och är en god lyssnare, vilket jag anser vara en förutsättning när man ska leda andra människor.  Hon är ett av mina personliga guldkorn  !

Tårarna rinner...  


Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards