Direktlänk till inlägg 10 december 2020

Saknad, ond skuldra, pepparkakshus och gåva.

Av unika-jag - 10 december 2020 00:55

Hej Allesammans!


Jag borde inte sitta uppe så här sent och blogga, men jag behöver det. Som ni kanske förstår är jag fortfarande ledsen över att min kontaktperson slutat. Gråter nästan dagligen. Samtidigt som jag gråter så kommmer minnen upp om vad hon kunde säga om jag berättade för henne att jag varit ledsen. När jag var nykomling på boendet och det hänt sa hon: - Du är ALLTID, ALLTID, ALLTID välkommen ut i allrummet och prata med oss om du vill och behöver!


I dagsläget går jag ut i allrummet och hämtar en personal jag är trygg med och så pratar vi om saken inne i min lägenhet. Det finns tre stycken till jag är trygg med förutom min f.d kontaktperson. En av dem är vikarien jag skrev om i förra inlägget. Han fick ta mina tårar i måndags igen. Jag satt i soffan och grät  . Han satt bredvid och strök mig över ryggen. Efter ett tag lyfte han på ena armen och erbjöd mig att sitta under den, vilket jag gjorde. Sedan lutade jag huvudet mot hans axel. Han gav mig en jättekram. Jag vet att man inte bör kramas så här i Coronatider, men det är himla svårt att stå emot när jag erbjuds en. Jag har istället begränsat mitt kramande till en person just nu och det är till honom. Vi kramas bara när jag verkligen, verkligen behöver det! Dock har jag fått erfara att det inte är någon hit att kramas när jag sitter i soffan. Jag hamnade snett när vi kramades, vilket innebär att jag sträckt någon muskel. Igår när jag satt och åt frukost kunde jag inte sträcka ena armen bakåt utan att det högg till bakom skuldran, ej heller dra djupa andetag, ta på mig byxor, fälla undan fotplattan på rullstolen, ta mig upp i sängen, luta mig framåt eller nysa. Hoppas det ger sig snart! 


I förrgår pyntade jag mitt pepparkakshus samt. fick en fin julgåva av två st från min Församling!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av unika-jag - Torsdag 18 jan 09:52

Hej Allesammans!   Nu var det länge sedan jag skrev. Mycket har hänt i december och januari: Jag har fått en ny säng som är höj- och sänkbar, en ny duschstol och en ny rullstol. (Eller rättare sagt ett provexemplar av nya rullstolen som jag får p...

Av unika-jag - 7 november 2023 16:07

Hej Allesammans! I helgen har min kille varit och hälsat på. Han är jättetrevlig, rolig, omtänksam och mer därtill. När han såg mig förflytta mig från soffa till rullstol sa han ? Ramla inte?. När vi sov så vaknade han till ibland och lyfte huvud...

Av unika-jag - 25 maj 2023 10:01

Hej Allesammans!   Inatt har jag sovit jättedåligt. Gårdagen var jobbig på många sätt. Jag hade en personal som villr ta upp en sak med mig vid 20.30 på kvällen. Jag kunde inte somna förrän vid 3.30. Tidigare under dagen hade jag fått be en annan...

Av unika-jag - 17 april 2023 17:12

Hej Allesammans! Testade att sitta i Allrummet och spela Yatzy med en annan brukare då den arga brukaren också satt i Allrummet och var lugn. En stund senare var den arga brukaren arg igen. Denna gång sa hon att personalen inte varit in till henne...

Av unika-jag - 17 april 2023 13:46

Hej Allesammans!   Jag är rädd på mitt boende. Orsaken är att den arga brukaren är så aggressiv. Jag har varit rädd sedan januari/ februari då den arga brukaren hotade den dåvarande personalen med att hon skulle skära halsen av henne. Sedan dess ...

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards