Alla inlägg den 30 april 2018

Av unika-jag - 30 april 2018 11:49

Hej Allesammans!                 #Tapparnuet #Felfokus #Gud


Jag tappar nuet. Tappar nuet för att jag fokuserar mer på det jag inte gör istället för att se det jag gör. Undrar när jag ska få leva mitt liv istället för att vara tvungen att ha en massa intervjuer. Min omgivning säger att jag är bättre i min depression nu. Håller med dem till viss del, men anser att jag inte är 100% mig själv förrän även Gudstjänsten är tillbaka som aktivitet. På tal om Gudstjänst så bröt just Gud in i mitt skrivande. Lyssnade på gamla låtar av Jennifer Brown och ramlade över ett par låtar som jag aldrig hört förut som alla handlade om Gud. De heter: Always There, In the midst of the storm, Come Quickly,  You hold everything, I live for you, Adonai och Choose Life.

 


Jaja, åter till skrivandet: Det som funkar är: Simning, cykling, husgrupp,  promenader och sjukgympa. Har även en assistent som började i februari och ska få jobba ända till augusti. Istället för att vara glad åt detta så börjar jag fundera på vad som ska hända när denna assistent slutar jobba och börjar plugga istället.


Samtidigt känner jag ju att jag mår bättre: Jag kräver att få behålla det som är mitt, det jag mår bra o får energi av, såsom:  promenader, simning, cykling etc.

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards