Alla inlägg den 13 april 2018

Av unika-jag - 13 april 2018 10:41

Hej Allesammans!

En assistentvikarie som jobbat hos mig i 7 år, slutar. Hon var en assistent som växte i mina ögon. Till en början kunde hon inte alls förstå mina kognitiva nedsättningar. Hon började nämligen jobba innan jag ens fått dem på papper. Hon sa saker som: ? Du är rätt så duktig på att skjuta upp saker.? Jag i min tur försvarade mig med: ? Hördu du! Kom inte hit och påstå att du känner mig! Du har bara jobbat i ett halvår! Kom igen när du jobbat hos mig ett år eller två!? Jag var arg pga hennes kommentar, men också för att jag kände att jag inte förstod varför det var så fullt i mitt huvud. Förstod inte heller vad min trötthet berodde på. När jag/ vi sedan fick veta så började hon förstå o hjälpa mig istället.

Tårarna trillar...

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards