Alla inlägg den 2 februari 2018

Av unika-jag - 2 februari 2018 19:16

Hej Allesammans! #Assistentvilleslutatidigare #Jagsanej #blevifrågasatt

En assstent ville sluta tidigare i förrgår onsdag. Jag frågade varför o det enda svar jag fick var ? Det är en privat grej som jag helst inte vill ta upp?. Jag sa att privata saker får man ta utanför arbetstid. Hon sa att det inte handlade om att hon ville gå handla eller något. Eftersom hon inte kände sig bekväm med att utveckla svaret mera så sa jag nej. Då började hon ifrågasätta varför jag inte tyckte det var okej o.s.v Visst kan assistenter få gå tidigare av privata skäl, men då behöver jag lite mer info om varför. Vet t.ex att jag låtit en annan assistent gå tidigare pga att en av hans söner hamnade på akuten o hans fru var ensam hemma m. båda barnen. Tillåter även att man går hem tidigare vid andra plötsliga saker såsom plötslig olycka eller dödsfall. Tilläggas ska att assistenten som ville sluta tidigare endast jobbat en vecka o jag får en oseriös bild av personer som ber om att få sluta tidigare så pass tidigt in i arbetet.


Jag tillåter däremot inte att man går hem tidigare för att ens pojk/ eller flickvän gjort slut med en. Gör ens pojk- eller flickvän slut o man känner att man inte klarar av jobbet pga det så kan man däremot sjukskriva sig o ange personliga skäl som orsak. Exemplet m. pojk/ flickvän tillhör inte assistenten som ville gå tidigare i förrgår, utan det år en erfarenhet jag har från en annan assistent sedan flera år tillbaka...



Trevlig helg alla läsare!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards