Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

Ostrukturerad, oansvarig o omogen strulpelle!

Av unika-jag - 1 januari 2018 17:19

Hej igen!


Som rubriken lyder: Exakt så här känner jag för assistententvikarien som strulat i 5 månader. Han strulade till mitt Nyår också genom att gissa vad? Komma försent! Rena turen att jag inte planerat in något särskilt.


När han inte hade kommit till 16.10  fredags eftermiddag  så efterlyste ordinarie personal honom via sms. Hon skrev:  Visst vet du om att du är tio minuter sen. Hans svar: Nej, enligt mitt schema så är jag ledig idag. De konverserade både via sms o telefonsamtal. Han hade även sagt att han inte var i form för att arbeta varken i fredags  eller i helgen. Eftersom vi inte fick tag på dig enhetschefen  så bad jag ordinarie personal ringa Beredskapsenheten för råd. De bad den ordinarie personalen  att ringa vikarien  igen med hälsningen att Beredskapsenheten beordrar ut honom ikväll fredag o så bad de vikarien att lösa resten av helgen m. hjälp av Stödfunktionen. Vikarien dök upp strax efter 17.30  i fredags eftersom han var en timme bort då ordinarie personal ringde honom för andra gången någonstans mellan 16.30- 16.45

Jag kan tala om att jag är SPYLESS på detta med vikariens  sena ankomster o dåliga struktur! Känns mer som att jag som brukare är ASSISTENT ÅT MIN ASSISTENT istället för tvärtom!

Jag blev orolig för min sjukgympa och hur det skulle bli med den då vikarien var så sen. Jag menar...Vet ju att ordinarie personal  har ont i ryggen...Men ordinarie personalen  är inte den som backar. Hon sa att vi skulle testa o jag sa att hon i sin tur fick lova att säga till om något gjorde ont. Vi undvek de rörelser som vi visste skulle ta på hennes rygg.

Varken jag eller ordinarie personal  fick någon ursäkt av vikarien när han kom sent. Huruvida det är enhetschefen eller vikarien som tolkat schemat fel låter jag vara osagt...

Mig kvittar det att han inte bad mig om ursäkt, jag har tröttnat på  hans   ursäkter o förklaringar!

Hur fan ska jag våga göra någon aktivitet utanför mitt hem med honom då han inte ens kan fixa sådana enkla saker som att hålla reda på hur hans schema ser ut samt komma i tid!!!

Med aktiviteter utanför hemmet menar jag t.ex Gudstjänster mm.

Jag litar inte på honom sedan tidigare o ännu värre blir det ju när samma beteende upprepar sig innan allt gammalt hunnit lägga sig. Det enda som skiljer sig åt är ju situationerna det uppkommer i. Hans beteende är fortfarande detsamma, så vad ska jag som brukare göra.

Har funderat på om min habiliteringspsykolog  kan vara honom behjälplig på något sätt, å andra sidan kan jag undra vad det skulle tjäna till. Jag menar...Jag upplever inte att vikarien är särskilt lyhörd för mig o mina behov, så varför skulle han då lyssna på min habiliteringspsykolog?

Sedan övergår det mitt förstånd hur man som vikarie kan komma 1,5 timme sent till sitt jobb o sedan har mage att fråga om man kan få sluta en halvtimme tidigare för att man ska hinna handla mat till sig själv???

 

Hälsade honom att det får han göra när han är ledig!

 

Har även pratat med honom öga mot öga och det är helt klart att han tror att jag kan klara mer än jag faktiskt gör. Det som är struktur o tydlighet för mig är något som för honom är givet, han tror inte att han behöver samtala med mig kring det, utan han tar för givet att jag ska förstå.

 

Sedan så trodde han också att pratar man planering med mig på morgonen, så behöver man inte prata något mer kring det under resten av dagen...

 

#OstruktureradOansvarigOmogenStrulpelle #Kognitivanedsättningar #Dialog #Struktursbehov

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av unika-jag - Torsdag 18 jan 09:52

Hej Allesammans!   Nu var det länge sedan jag skrev. Mycket har hänt i december och januari: Jag har fått en ny säng som är höj- och sänkbar, en ny duschstol och en ny rullstol. (Eller rättare sagt ett provexemplar av nya rullstolen som jag får p...

Av unika-jag - 7 november 2023 16:07

Hej Allesammans! I helgen har min kille varit och hälsat på. Han är jättetrevlig, rolig, omtänksam och mer därtill. När han såg mig förflytta mig från soffa till rullstol sa han ? Ramla inte?. När vi sov så vaknade han till ibland och lyfte huvud...

Av unika-jag - 25 maj 2023 10:01

Hej Allesammans!   Inatt har jag sovit jättedåligt. Gårdagen var jobbig på många sätt. Jag hade en personal som villr ta upp en sak med mig vid 20.30 på kvällen. Jag kunde inte somna förrän vid 3.30. Tidigare under dagen hade jag fått be en annan...

Av unika-jag - 17 april 2023 17:12

Hej Allesammans! Testade att sitta i Allrummet och spela Yatzy med en annan brukare då den arga brukaren också satt i Allrummet och var lugn. En stund senare var den arga brukaren arg igen. Denna gång sa hon att personalen inte varit in till henne...

Av unika-jag - 17 april 2023 13:46

Hej Allesammans!   Jag är rädd på mitt boende. Orsaken är att den arga brukaren är så aggressiv. Jag har varit rädd sedan januari/ februari då den arga brukaren hotade den dåvarande personalen med att hon skulle skära halsen av henne. Sedan dess ...

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards