Alla inlägg den 25 juli 2016

Av unika-jag - 25 juli 2016 21:40

Hej Allesammans!

Minns ni assistenten jag skrev om tidigare, som hade ryggproblem? Vår ordinarie chef var åter på plats efter semestern, så vi ringde honom o undrade hur augusti skulle se ut eftersom hon bara kunde jobba denna vecka. Han blev mycket förvånad o sa att hans plan hade varit att hon skulle ha jobbat till slutet på augusti. Han sa också till mig att han varit tydlig med henne ang. vad jag behöver för hjälp, sjukgympan inkluderad. Tyvärr har hon inte vågat vara ärlig med honom ang. sina ryggproblem. Dessutom sjukskrev hon sig resten av denna vecka p.g.a ryggen. Han ringde upp henne o de kom överens om att hon inte skulle jobba något mer hos mig. Synd, för om hon inte haft ryggproblemen hade hon passat mig när hon släppt sin osäkerhet lite. Denna situation gör att jag måste börja om med intervjuer o inskolningar då jag behöver någon som kan jobba i augusti samt. ev. stanna som behovsvikarie sedan. Intervjun o inskolningarna måste ske denna vecka. Avskyr situationen, men jag har inget val i det här läget. T.om chefen har rannsakat sig själv för att se ifall han har gjort något " fel", d.v.s missat något vid intervjun av de vikarier som har hoppat av senaste tiden, men han kan inte komma fram till något annat än vi haft en himla otur eftersom personerna som sökt jobben inte varit tydliga i sin information till honom. De har haft personliga problem av olika slag som skulle komma att påverka deras insatser på jobbet, men det har kommit fram först när jag har haft intervju med dem.

#Sjukskrivning #Avhopp #Samtalmedchefen

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards