Alla inlägg den 14 maj 2016

Av unika-jag - 14 maj 2016 00:43

Hej!


Tänker på personen som berättade för mig att han är transperson. Hur han kanske känt det innan han bestämde sig för könskorrigering: Tänker på alla gånger man faktiskt ser sig själv naken: När man sitter på toa, står i duschen, står framför spegeln i badrummet, är i offentliga duschar och omklädningsrum. När då könsidentiteten inte stämmer överens med den inre bild man har av sig själv så måste det kännas fruktansvärt! Gråter när jag tänker på det!

Jag hoppas att personen har en stöttande familj, stöttande vänner och stöttande arbetskamrater som ger honom allt stöd han behöver! Om inte, så hoppas jag att han väljer bort dem som inte är det! Det här samhället är tillräckligt hårt som det är och han har nog tillräckligt mycket att kämpa mot ändå, med tanke på att folk reagerar så fort man bryter normen på något sätt!


Denna person är betydelsefull för mig oavsett hur han ser ut! Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har han hjälpt mig att hitta mig själv och stå upp för vem jag är!


Godnatt på er!


#transperson #känslor #fördomar

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards