Alla inlägg den 25 mars 2016

Av unika-jag - 25 mars 2016 00:15

Fri! Tack för att det är Jag och Du.

 

Det bästa som hänt mig i år är Du!

Du kom in i mitt liv när jag behövde det som bäst.

Din varma hand, Din lyhördhet och Din empati

är det som sätter mig fri!

 

Glada skratt och bus varvat med gråt.

Gråten känns som att jag sitter i en gungande båt.

Då finns Du där bredvid,

säger:

"Just nu är det det här som händer."

Du sätter dig och väntar tills det vänder.

Känner mig aldrig pressad av dig.

Bara fri!

Fri och glad att det är vi!

 

Ibland blir jag rädd att allt bara ska ta slut

för jag vet inte hur din plan ser ut.


Det är då jag glömmer bort

att leva här och nu.

Då är det bra att jag har Dig

som kan påminna mig.

 

Tack för att jag har Dig!

Du lyfter mig!

Lyfter mig till oanade höjder

och visar att jag kan mer

än jag trodde var möjligt!

 

Tack för här och nu!

Tack för att det är jag och Du!

 

© unika-jag 25/3 - 16

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards