Alla inlägg den 23 mars 2016

Av unika-jag - 23 mars 2016 00:15

Tjenamoss alla läsare, nya som gamla!


#Perceptionsstörning #Återhämtningförhjärnan #Flytt #Inredning #Husgrupp

 

För snart 2 månader sedan flyttade jag till ny lägenhet. När jag sedan skulle kolla på inredning till nya lägenheten kom jag, som i vanliga fall brukar påpeka saker (mönster)  som stör mig p.g.a min perceptionsstörning, på mig själv med att säga: - Titta vilken fin...Kolla vilken söt...Samma sak sker när jag är hos vänner: - Titta vilken fin tapet! Kolla vilken fin duk etc. Antar att detta är ett av många resultat av vad som händer när hjärnan får återhämta sig! Var dessutom mycket lättare att komma på idéer när lägenheten var helt tom (förutom mina möbler). Fanns liksom inget jag behövde få inredningen att passa ihop med,  förutom just möblerna. Jag blev lika överraskad som assistenterna över min reaktion. Har dessutom upptäckt att inredningen spelar roll för mitt mentala mående. Har jag inredning i lugna, trivsamma färger hemma så lugnar huvudet ner sig!


När jag kollade på en tavla med stenmotiv på så kom jag på mig själv med att tänka: " Undra hur de där stenarna känns att hålla i ? Säkert jättesläta!", så nog har sjukgymnasten  lyckats med sitt jobb!  Vi håller fortfarande på och kommer fortsätta så tills hon anser mig vara såpass klar att jag kan klara mig själv. Hon har medvetet valt att inte säga något datum, då det kan stressa. Lär väl få veta tids nog.

Husgruppen ligger på gångavstånd från mig nu, jätteskönt att slippa boka taxi jämt! Dessutom ökar det ju förutsättningarna för att jag ska gå dit oavsett hur jag mår. Dessutom kan jag ju välja att gå hem tidigare om det skulle vara så att energin tar tvärslut mitt i allt.



Godnatt på er!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards