Alla inlägg den 18 juli 2015

Av unika-jag - 18 juli 2015 21:01

Hej Allihopa!


#kognitivanedsättningar #stress #trötthet #shopping #cykling #besök


Jag har så svårt att varva ner. Har varit på stan och köpt kläder två veckor i rad plus att jag har en ny sommarvikarie hos mig. Jag vet varför min hjärna blir trött. På stan blir den trött av alla synintryck den måste ta in och hemma blir den trött av att jag har en ny person hos mig. Dessutom har den inte landat från all stress som varit under våren. När min hjärna är övertrött reagerar jag på två sätt: Antingen försöker jag göra bort så mycket som möjligt eller så gör jag ingenting. När jag varit i förstnämnda stadiet för länge så börjar jag förr eller senare att gråta p.g.a hjärnan är överbelastad, vilket hände mig förra helgen.Jag blir dock fortfarande förvånad över hur mycket vila min hjärna behöver efter stress. Jag tänker: " Men jag har ju vilat så många gånger den senaste tiden, måste jag vila nu igen?" Vid stress har jag även svårt att gå och lägga mig på kvällarna  och fastnar istället framför datorn. Längtar därför efter en Ipad så jag kan ligga i sängen och titta. Idag har jag vilat absolut hela dagen. Glidit ut och in ur sömn medan tv:n varit på. Nu får jag dock inte sova något mer om jag ska kunna sova för natten sedan.


Jag vill hemskt gärna cykla, men jag har blivit så feg med åren. Rädd att jag ska ramla o.s.v Samtidigt så är cykling det bästa jag vet och jag tror att jag skulle behöva den om jag ska kunna gå ner i stressnivå. Tänker cykla imorgon om min mentala energinivå samt. vädret tillåter.


En av mina långtidssjukskrivna assistenter kom till jobbet för att hälsa på för en tid sedan. Hade inte sett henne på 4 månader så det var jättekul! Vi fikade och pratade en stund.


Trevlig helg på er alla!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards