Alla inlägg den 25 juni 2015

Av unika-jag - 25 juni 2015 23:32

#drömmar #intimitet #kärlek

 

I morse när jag låg och vilade efter frukosten

så somnade jag och drömde

att jag var på ett läger.

Vid packningen kunde assistenten inte hitta en del kläder.

Jag hittade dem i en tvättkorg och sa att de skulle med hem.

 

Taxin hem åkte ifrån oss.

Jag frågade  assistenten hur länge den stått och väntat på oss.

Hon kunde inte ge mig ett svar.

Körningen blev bommad och jag fick betala.

 

Det regnade ute och permons instrumentpanel blev blöt.

Den visade konstiga figurer i olika färger.

 

Helt plötsligt satt jag i en blå soffa.

Soffan såg ut som soffor i vänthallar/ centralhallar brukar se ut.

Det är två soffor som sitter ihop med baksidorna  mot varandra.

Jag lade upp benen i soffan och lutade ryggen mot ena armstödet.

 

En kille satte sig i soffan bredvid.

Han var min.

En kille med svart hår och bruna ögon.

Han ville inte riktigt titta mig i ögonen

för han tycker ögonkontakt är jobbigt.

Jag respekterade det och sa:

"Javisst ja, jag ska inte titta dig i ögonen

för du tycker det är jobbigt"

 

Han lade armen om min rygg.

Jag lade armen om hans rygg.

Han lutade huvudet mot min axel.

Jag lutade huvudet mot hans axel.

 

Assistenten kom och avbröt mig.

Vi var tvungna att åka hem.

Jag blev i mitt stilla sinne sur på henne,

men förstod samtidigt varför hon avbröt.

 

Jag blev sur för att jag hade velat stanna där.

I det intima.

I lugnet.

I tryggheten.

Med Honom.

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards