Alla inlägg den 2 juni 2015

Av unika-jag - 2 juni 2015 10:25

 #cerebralpares #kurs #kognitivanedsättningar #vänskap


Hej alla läsare!


Kursen jag gått har gett mig många nya vänner. En av dem var förbi på fika hos mig i onsdags. Vi hade jättetrevligt! Hon sa:


- Jag vill att du ska veta att det är bara att ringa om det är något eller om du bara vill prata. Det gäller även om något skulle uppstå mitt i natten."

- Mitt i natten kan jag väl inte ringa?  sa jag. Du behöver ju sova eftersom du ska upp och jobba.

- Jo, det kan du. Jag säger bara till min chef att jag fick ett samtal på natten och behöver därmed sovmorgon. Jag styr över mina egna arbetstider.

- Ok.

- Jag vill att mina vänner ska må bra.

- Glöm inte bort att tänka på dig själv också.

När hon gått grät jag av lättnad! Tänkte: " Äntligen har jag någon att anförtro mig åt som inte är assistent eller kurator, utan en vän.  Det har jag inte haft på 5 år! Äntligen någon som förstår KÄNSLAN av det kaos som råder i mitt huvud emellanåt!"

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards