Alla inlägg den 6 januari 2015

Av unika-jag - 6 januari 2015 13:27

Hej Alla!


Mitt inkontinensskydd, Attends Contours 6 kommer att utgå ur sortimentet och ersättas av Attends Soft 6. Provade de nya idag, medan jag fortfarande har de gamla kvar att alternera emellan. De nya är smalare (inga vingar på sidorna) och mycket kortare (går inte alls upp lika högt över baken eller på framsidan) samt. har tejp på undersidan. Att få i inkontinensskyddet i trosan var ett projekt i sig då tejpen gjorde att det fastnade överallt annanstans innan det låg på plats. När jag sedan fick på mig trosorna så kändes skyddet knöligt p.g.a av dels ovan nämnda situation, men även för att det klämdes ytterligare en gång mellan mina lår när jag skulle dra upp trosorna. Detta hände eftersom jag p.g.a min spasticitet inte kan stå hur bredbent som helst eftersom jag tappar stabilitet då.  Tanken slog mig: " Hur ska denna hålla för ett läckage?" Nu skriver jag alltså inte om några smådroppar nu och då, utan om ordentliga sådana. Jag vet att det till viss del handlar om att vänja sig vid något nytt, men  att byta sort på inkontinensskydd är bland det värsta jag vet!   Tar så länge innan jag hittar rätt sort och känner mig säker!  


Ha en fortsatt bra dag!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards