Alla inlägg den 2 januari 2015

Av unika-jag - 2 januari 2015 20:02

Gott Nytt År, Alla!


Jag som skröt så att jag snart var frisk från förkylningen! Tji fick jag! För en vecka sedan vid kl. 22 kände jag mig konstigt full i magen, det började köra runt i den, jag fick springa på toa, fick frossa och feber. Kl. 5 på lördag morgon vaknade jag av att jag var törstig, gick och drack ett glas vatten och 5 min. senare kräktes jag. Inte vinterkräksjuka då det gick alldeles för långt mellan kräkningarna, men någon form av magvirus. Fick ta en tesked av vatten eller te för att överhuvudtaget få behålla något. Det kändes som en evighet att vänta till kl. 10 då assistenten kom till jobbet för att ta hand om mig. Kräktes "bara" tre gånger, men det var då fullt tillräckligt för att jag skulle bli matt i kroppen och få ont i magmusklerna! Vid 15-tiden hade kräkningarna upphört sedan ett tag, så då gick assistenten till affären för att inhandla blåbärssoppa, smörgåsrån och panodil till mig. Jag som hade tänkt kunna komma ikapp med min sjukgympa under helgen efter förkylningen fick vackert lägga de planerna på hyllan. Är man sjuk kan man inte/ska man inte träna!  Jag sov även hela dagen på söndagen. På eftermiddagen var jag klibbigt svettig och gick in i duschen.  Efter duschen fick jag i mig lite brunsås och potatis trots att jag ej hade några hungerkänslor. Hade nog kunnat äta vanlig mat redan på måndagen, men väntade till tisdag.


Nyåret tillbringade jag i hemmets lugna vrå utan fyrverkerier. Har aldrig använt fyrverkerier eller smällare och kommer heller aldrig göra det. Jag får spasticitet av höga och/eller plötsliga ljud. Dessutom tycker jag att  det är roligare att lägga pengarna på annat. För det tredje tänker jag på alla djur som faktiskt är rädda för fyrverkerier.


Idag har jag sett filmen Ice Age 4 och varit till biblioteket och lånat följande ljudböcker:


Anna Jansson - Inte ens det förflutna


Katarina Wennstam-  Smuts, Alfahannen


Läser "vanliga" böcker också, men tycker ljudböcker kan vara enklare ibland eftersom jag då kan koppla bort det visuella ( det som har med synintryck att göra).


Ha en trevlig kväll!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards