Alla inlägg den 26 december 2014

Av unika-jag - 26 december 2014 18:16

Hej Alla!


God fortsättning!   Hoppas allt är bra med er! Själv är jag så gott som frisk från dunderförkylningen jag drabbades av förra veckan. Var på middag hos kompisar i onsdags när jag började känna av halsont vid kl. 21. Följande dag var jag hostig och hes. På fredagen blev jag snuvig, men beslutade mig ändå för att åka in till stan och köpa de DVD-boxar jag ville ha. När jag kom hem hade jag huvudvärk och feber. Bäddade ner mig i soffan och gled ut och in ur sömn medan jag kollade igenom mina nyinköpta DVD-boxar: Skilda världar box 11, 13 och 14. Bara två boxar kvar nu, så har jag hela serien. På söndagen var jag tvungen att gå i duschen eftersom jag skulle till sjukgymnasten och " knäcka"mitt sneda bäckenben följande dag. Efter duschen bäddade jag ner mig i soffan igen.


På måndagen gick jag en promenad till vårdcentralen och sjukgymnasten. Skönt för min täppta näsa att komma ut en sväng.  När sjukgymnasten fixat mitt bäckenben fick jag en lite udda kommentar:

- Lite sjukdom är bra för dig, du spänner inte emot lika mycket då. För min del kändes det tvärtom. Kände mig stel som ett kylskåp just p.g.a jag ej kunnat göra sjukgympa på flera dagar p.g.a förkylningen.

Efter besöket bäddade jag ner mig i soffan igen. Först på tisdagkväll var jag tillräckligt pigg för att orka sitta vid datorn igen.


Julaftonen tillbringade jag framför tv:n fram till 16.30 Såg " Elf" och "Kalle Anka och hans vänner". Klockan 18 var det dags för öppet julfirande i en av stans kyrkor. Mat och gemenskap, sång, musik och uppläsning av julevangeliet. Slutade vid 21. Åkte hem och såg "Svensson, Svensson" och " O helga natt" på SVT Play. Drack glögg och åt pepparkakor.


På juldagen bänkade jag mig återigen framför tv:n. Denna gång för att se den tecknade filmen "Pocahontas", som jag aldrig sett tidigare.Såg även filmen "Modig." Även det var en "ny" film för mig. Sist men inte minst såg jag " Så mycket bättre - Återträffen."


Idag, annandag jul, har jag bytt ut tv-tittandet mot att sitta vid datorn. Har legat så mycket i soffan så jag börjar bli " allergisk" mot den.   


Kramar till er alla!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards