Alla inlägg den 14 juli 2014

Av unika-jag - 14 juli 2014 13:58

Hej!


Nu har arbetsterapeuten från nya området varit och tittat på mina anpassningar här hemma och det är inte alls säkert att jag kan bo i min nya lägenhet...Orsak: Finns inga armstöd som är tillräckligt stabila till min nya toa...Arbetsterapeuten säger att hon vill se hur jag fungerar i min potentiellt nya bostad för att kunna skriva ett intyg om bostadsanpassning.  Vi måste alltså boka in en ny visning av lägenheten. Hoppas att hyresgästen är hemma bara...Sedan är det tydligen så att de som har hand om bostadsanpassning går på halv personalstyrka nu under sommaren, så jag kommer inte att få min ansökan bedömd förrän i höst i alla fall. Jag hade bett mitt bostadsbolag hålla min nuvarande lägenhet fram till 1 aug. i och med att vi visste att anpassningen skulle ta tid, men idag har vi som sagt fått veta att det inte överhuvudtaget fattas några sådana beslut under sommaren, så jag måste begära ytterligare uppskov, om jag nu kan få det... Om bostadsanpassningen inte skulle bevilja min ansökan så innebär det att jag är fastfjättrad  i min gamla lägenhet tills jag hittar ett nytt boende. Ställa mig i bostadskö igen alltså (tror jag). Orsaken till att jag vill flytta från mitt nuvarande boende är att det är för hög hyra plus att det förutom hyran även tillkommer kostnader för varm-och kallvatten. Jag klarar mig precis så som det är nu. Vill kunna lägga pengar på annat än det allra nödvändigaste jämt...Vill t.ex inte att min ekonomi ska bli så dålig så jag inte har råd att betala taxiresorna till simningen. Jag behöver simningen för att må fysiskt och mentalt bra.


Min nuvarande arbetsterapeut ringde idag och frågade hur det gick med cykeln. Vi sa att jag skaffat spännband så det går att sätta fast fötterna. Hennes kommentar var:


- Det är ingen idé att du cyklar förrän fotplattan är fixad! Det blir för högt tryck på foten.

Det var ju inte tal om att jag skulle cykla särskilt långa turer nu i början, utan mer känna hur det känns att cykla för att sedan, när fotplattorna är fixade, ta längre turer. Vidare meddelade hon att hon ska sluta som arbetsterapeut i augusti, vilket innebär att jag kommer få en ny. Vem det blir visste hon inte.


Saknar min psykolog så mycket att det gör ont!   Min hjärna stressar sönder av allt som händer nu.   Gråter varje dag!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards