Alla inlägg den 5 juli 2014

Av unika-jag - 5 juli 2014 23:32

Hej!


Jag har varit och tittat på lägenheten. Den är mycket större än vad planlösningen visade och den kändes ombonad och mysig. Lite anpassningar måste dock göras:


* Ramp så jag tar mig in i lägenheten.

* Trösklar måste tas bort

* Badkar måste ut ur badrummet så jag får plats därinne.

* Armstöd till toaletten.


Vi ringde bostadsanpassningen ang. detta.  Handläggning av ansökan kan ta allt mellan två veckor till fyra månader. Intyg av arbetsterapeut ska bifogas i ansökan. Sedan är det inte säkert att jag får allt jag som jag vill ansöka om beviljat heller, ramp är ett exempel på en sådan sak. Orsak:  När jag flyttade från elevhemmet, vilket lagligt sett ses som en form av gruppboende, till min första egna lägenhet så föll mina anpassningar under någon form av andra regler och då hade jag större möjligheter att få anpassning. Nu flyttar jag från en redan anpassad lägenhet, som var mitt första egna boende,  till en lägenhet utan anpassningar och då är reglerna annorlunda. Arbetsterapeuten för mitt nya bostadsområde ska komma förbi på onsdag kl. 11.00 då vi ska skriva ansökan. En himla djungel detta!


1 november går flyttlasset!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards