Alla inlägg den 7 april 2014

Av unika-jag - 7 april 2014 14:10

Hej Alla!


Labradortiken jag skrev om tidigare har nu fått träffa min katt. Det var några veckor sedan.  Det var lite spott och fräs från kattens sida då han tyckte att hunden var lite väl uppspelt. Han smällde hunden på nosen med tassen, gick lågt och hade svansen tjock som en borste. Det man får tänka på är ju att hunden var ju på ett nytt ställe (hemma hos mig) så det var ju klart att hon måste få nosa in det. Efter två timmar inomhus gick vi ut på promenad så hon skulle få göra sina behov och katten skulle få vara lite för sig själv. När vi kom in igen var det dags för mat för dem båda. Katten kände igen ljudet av en hund som knaprar torrfoder då vi haft hund hemma hos min familj som han umgåtts med. När både katt och hund ätit klart så gick katten förbi rätt nära rakt framför hunden och det var ingen fara. Han hade vant sig. Resten av kvällen tillbringade vi människor i soffan framför tv:n, hunden låg under vardagsrummet och katten i min arbetsstol. Alla fyra i samma rum. När hunden skulle gå hem för kvällen började katten att springa allt vad han orkade. Inte för att han var rädd, utan för att han ville leka. Han sprang en runda mellan köket, hallen och vardagsrummet. Stirrade på hunden som för att fråga: " Ska vi leka?" och sprang och gömde sig bakom klösträdet. När hunden inte brydde sig ett dugg kikade katten fram bakom klöspelaren som för att säga: "Kom och hämta/hitta mig då!" Festligt att se! Vad vore livet utan djur?

Underbara kisse och vovve: Ni förgyller min vardag!         

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards