Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

Underbar promenad med en fyrfota vän :-)

Av unika-jag - 22 mars 2014 18:55

Hej Alla!


Idag har det varit   -igt och varmt i min stad. Jag och min assistent har varit ute på promenad och mitt under promenaden frågade hon:

- Är du sugen på att träffa min hund?

- JAAA! utbrast jag då vi pratat om detta flera gånger tidigare, men det har aldrig blivit av. Jag fick träffa en jättefin 10-årig labrador. Hon började med att nosa igenom hela hela mig. Sedan promenerade vi i två timmar. Då och då vred hon på huvudet för att kolla så jag hängde med. Efter ett tag så blev jag lite hungrig och beslöt mig för att ta mitt mellanmål, som bestod av en banan. Vi stannade till så jag fick äta den och hon tittade på mig med sina bruna bedjande hundögon. Jag sa:

- Nej, du får ingen banan.

Här tog assistenten till orda:

- Min brukare är uppvuxen med hund och kan dina tricks. Du får ingen banan.

Sedan gick vi hem till assistenten för att lämna henne. Innan hon gick in så satte hon sig så självklart bredvid min elrullstol och ville bli klappad och kliad. Skönt med en hund som inte är rädd för rullstolar, trots att hon aldrig träffat mig tidigare. Känner mig nästan lite vovvesjuk nu. Saknar vår hund (min familjs) vi hade tidigare. Det har varit en riktigt bra dag idag    Nu dags för mys med katten.  


Trevlig helg!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av unika-jag - Torsdag 18 jan 09:52

Hej Allesammans!   Nu var det länge sedan jag skrev. Mycket har hänt i december och januari: Jag har fått en ny säng som är höj- och sänkbar, en ny duschstol och en ny rullstol. (Eller rättare sagt ett provexemplar av nya rullstolen som jag får p...

Av unika-jag - 7 november 2023 16:07

Hej Allesammans! I helgen har min kille varit och hälsat på. Han är jättetrevlig, rolig, omtänksam och mer därtill. När han såg mig förflytta mig från soffa till rullstol sa han ? Ramla inte?. När vi sov så vaknade han till ibland och lyfte huvud...

Av unika-jag - 25 maj 2023 10:01

Hej Allesammans!   Inatt har jag sovit jättedåligt. Gårdagen var jobbig på många sätt. Jag hade en personal som villr ta upp en sak med mig vid 20.30 på kvällen. Jag kunde inte somna förrän vid 3.30. Tidigare under dagen hade jag fått be en annan...

Av unika-jag - 17 april 2023 17:12

Hej Allesammans! Testade att sitta i Allrummet och spela Yatzy med en annan brukare då den arga brukaren också satt i Allrummet och var lugn. En stund senare var den arga brukaren arg igen. Denna gång sa hon att personalen inte varit in till henne...

Av unika-jag - 17 april 2023 13:46

Hej Allesammans!   Jag är rädd på mitt boende. Orsaken är att den arga brukaren är så aggressiv. Jag har varit rädd sedan januari/ februari då den arga brukaren hotade den dåvarande personalen med att hon skulle skära halsen av henne. Sedan dess ...

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards