Alla inlägg den 31 januari 2014

Av unika-jag - 31 januari 2014 18:01

Hi Everyone!


Now you became disappointed, huh? I mean ... The topic says "Gott och blandat" and  I have no candy to offer. Well, by the way! Yes, I have ! The candy of life! Tidbits from my life, the positive things that happen!


1) I had a meeting with my  dietician on  January 23.  I have lost a total of 3 kilos since November. The legs don´t feel as heavy as lead l any longer, it´s is easier to turn myself around on the bench at physical therapy, easier to walk with the walker as I'm not dragging my feet as much anymore. Found out today that I have a bra that's getting too big.


2) Have had induction of  a new assistant that went well, he starts his work with me on February 2 and most likely finishes at the end of the month, sadly  .


3) An "old" assistant that I had between 2005-2011 will come back to me, but this time as a suppleant. Feels good to have someone back who knows me well, in the middle of everything new.    

4) On Monday, February 3, I will see my psychologist again!   


Worries:

1) My pelvic bone is scew again! Not even a month since last time!     I visited my  physiotherapist 15 January and then it was "wrong" in two places. One reason that it so easily becomes  "wrong" can be that I  the last two times "cracked"/fixed  it just before my period, which causes that it easily goes back in the same position again once I get my period. Another reason may be that I`ve lost weight. The body may react to something happening. I´ve  been through it before. Before I had the swim  the pelvis became "wrong" now and then  due to, among other things, too little movement. When I started swimming  my  body protested, which meant I had to "crack" my pelvis very often, until it got used.  I´m trying to delay " the wrong" a bit by walking with the walker, sitting in another chair, using my knee-blocker,  sleeping in my bed.


Have a nice weekend!


Friday Hug!

Av unika-jag - 31 januari 2014 15:00

Hej Alla!


Nu blev ni besvikna, va? Jag menar...Rubriken lyder " Gott och Blandat" och så har jag inget godis att erbjuda. Jo, förresten! Det har jag visst det! Livsgodis! Godbitar ur mitt liv, det positiva som händer!  


1) Var till dietisten den 23 jan. Jag har gått ner totalt 3 kg sedan november. Benen känns inte tunga som bly längre, har lättare att vända runt mig själv på britsen vid sjukgymnastik, lättare att gå med rollatorn då jag inte släpar benen lika mycket längre. Upptäckte idag att jag har en BH som börjar bli för stor.  


2) Har haft inskolning av ny assistent som gick bra, han börjar jobba hos mig den 2 februari och stannar nog mest troligt bara månaden ut, tråkigt nog  .


3) En "gammal" assistent som jag haft mellan 2005-2011 kommer tillbaka till mig, fast denna gång som vikarie. Känns skönt att få tillbaka någon som känner mig väl, mitt i allt nytt.     


4) På måndag den 3 februari ska jag träffa psykologen igen    


Orosmomment:


1) Mitt bäckenben är snett igen! Inte ens en månad sedan sist!     Var till sjukgymnasten den  15 januari och då var det snett på två ställen. En orsak till att det så lätt blir snett kan vara att jag de två senaste gångerna "knäckt" det precis innan mens, vilket gör att det lätt åker tillbaka i samma läge igen när jag väl får mens. En annan orsak kan vara att jag gått ner i vikt. Kroppen kanske reagerar på att något händer. Har nämligen varit med om det förut. Innan jag hade simningen blev ju bäckenet snett p.g.a bl.a för lite rörelse. När jag sedan började simma så protesterade kroppen, vilket gjorde att jag fick snett bäckenben titt som tätt, tills den vant sig. Försöker fördröja snedheten lite genom att gå med rollatorn, sitta i arbetsstolen, använda knästoppen, sova i sängen.


Trevlig helg!


Fredagskram!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards