Alla inlägg den 23 september 2013

Av unika-jag - 23 september 2013 18:21

Hej!


En taxichaufför frågar mig vart jag ska någonstans. Jag svarar honom att jag ska på ett läger med ett par vänner.

Han undrar då om de andra också har sina ledsagare med sig.

- Nej, vad då då, undrar jag. Det är bara jag som har ett funktionshinder.

- Om ni hade varit handikappade allihopa så hade man ju kunnat göra dessa aktiviteter, säger han och försöker ge mig tips på aktiviteter.

Jag säger inget mer, men undrar i mitt stilla sinne varför karln tar för givet att jag ska på ett läger med bara funktionshindrade,  bara för att jag själv har ett funktionshinder?! Snacka om placera in folk i fack! Sedan använde han uttrycket " vara handikappad" i varannan mening. Jag tänkte: " Men jösses! Jag är inte handikappad, men jag har ett handikapp! Menar att hela personen är ju inte funktionshindrad bara för att man har ett funktionshinder...


Sist, men inte minst,  vill jag rikta ett tack till alla mina vänner för att ni finns och för att ni hjälpte mig när jag behövde hjälp med alltifrån att bära min väska, dra mig uppför backar, hjälpa mig över grusplaner mm. Ingenting är omöjligt om man hjälps åt!   






Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards