Alla inlägg den 28 juli 2013

Av unika-jag - 28 juli 2013 23:27

God kväll, alla läsare!


Denna dikt skrev jag när jag mådde pyton över Fk uppföljningar samt. såg ett nyhetsinslag om en kvinna som blåst Fk på 20 miljoner kronor.


Parasit!

Jag är så arg på Dig trots att jag inte känner Dig.
Arg för att Du förstör för mig och för alla andra som behöver hjälp.
Jag rannsakar mig själv till tusen.
Blev det rätt eller fel?
Behöver jag verkligen den här hjälpen?
Det är jag som ligger sömnlös om nätterna.
Oroar mig,
Gråter
Hur ska mitt liv bli?
Medan Du lever ditt liv som om inget hänt.
"Vadå, jag har inte gjort något fel."
Att Du har mage!
Du anser det vara fullkomligt rätt
att blåsa en myndighet på 20 miljoner kronor bara så där!
Du borde skämmas!
Nej visst ja, förlåt, jag glömde.
Sådana som Du har ju inget samvete,
så det kan jag inte kräva av dig.
Jag har god lust att knyckla ihop Dig till en boll
och kasta Dig i papperskorgen!
Din lilla ynkliga människa!
Parasit!


© unika-jag

skriven 3/11-12


Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards