Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Intervjuer och inskolningar bokade.

Av unika-jag - 3 juli 2013 01:48

Hej Alla!


Intervjuer och inskolningar är bokade. Så här ser det ut:


Tisdagen den 2/7  (idag alltså) har  jag haft  intervju med en tjej(som är en av de tjejer chefen föreslog som ska gå på  den rad som  den avhoppade assistenten skulle gått på. Det blir två stycken som måste gå på den raden).

Torsdag samma vecka ska jag ha inskolning på eftermiddagen med henne. Detta p.g.a hon behöver vara med på ett pass med sjukgymnastik. Samma eftermiddag har jag träff med sjukgymnasten på habiliteringen ang. styrketräning under sommaren. (Den nya tjejen följer med dit).

Nästa vecka på måndag 8/7 ska jag ha inskolning av samma kille som i fredags, fast på kvällen. Tisdagen samma vecka har jag inskolning av en av de nya tjejerna på dagen och en tid hos en fotvårdare på eftermiddagen.

Detta innebär att ingenting kan vara enligt rutin under dessa två veckor. Allt måste flyttas på. Detta p.g.a att läget är akut. Båda vikarierna börjar jobba i mitten av juli. Sedan måste vi inskola den andra nya tjejen också någon dag (Hon är för tillfället utomlands) .
 
Den assistent  som jag är tryggast med av mina vikarier, har sagt upp sig som assistent i min kommun då hon fått annat jobb och jobbar sin sista dag hos mig den 12/7. Hon frågar om det känns bättre med stressen nu när vi åtminstone har ett datum för inskolningarna. Jag svarar henne att det gör det i och för sig, men helt bra kommer det inte att kännas förrän de är bortgjorda...Sedan beror det på vem som inskolar också. En av mina nya vikarier (jobbat hos mig i 8 månader) inskolade en annan vikarie på ett dagpass i fredags och när vi gjorde sjukgymnastiken så var hon i och för sig lugn i tonen, men jag tyckte inskolningen gick lite väl snabbt. Själv undrade jag om han som inskolades ens hann reflektera över när, var och hur vi gick vidare från övning till övning. Sedan gick han och snöt sig (måste han ju få göra)plus svarade i mobilen när det ringde. Hon som inskolade  gick också iväg då hon först trodde att det var personalmobilen. Jag undrar om jag kommer få tusen frågor av den nye assistenten sedan när han ska fixa sjukgymnastiken på egen hand...

Min cykel måste hämtas från cykelverkstaden där den varit på reparation, få se när det blir... 

Jag undrar för mig själv när jag ska få sommarlov?  När jag ska få göra det där jag vill göra? Vad vill jag? Vet bara att jag vill göra något annat än det här. Ladda batterierna. Känns som om hela juli kommer att gå åt till endast inskolningar...Jag har uttryckt till assistenterna att jag vill göra något annat. En assistent undrar då vad det skulle kunna vara. Jag säger att jag inte vet och hon föreslår teater och museibesök, vilket jag sedan säger nej till då jag inte alls är intresserad av detta...Har pratat med en assistent om ev. biobesök som aktivitet.
 
 
 

 
 
Ingen bild

Anna

3 juli 2013 07:30

Sommarlov till dig <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av unika-jag - Torsdag 18 jan 09:52

Hej Allesammans!   Nu var det länge sedan jag skrev. Mycket har hänt i december och januari: Jag har fått en ny säng som är höj- och sänkbar, en ny duschstol och en ny rullstol. (Eller rättare sagt ett provexemplar av nya rullstolen som jag får p...

Av unika-jag - 7 november 2023 16:07

Hej Allesammans! I helgen har min kille varit och hälsat på. Han är jättetrevlig, rolig, omtänksam och mer därtill. När han såg mig förflytta mig från soffa till rullstol sa han ? Ramla inte?. När vi sov så vaknade han till ibland och lyfte huvud...

Av unika-jag - 25 maj 2023 10:01

Hej Allesammans!   Inatt har jag sovit jättedåligt. Gårdagen var jobbig på många sätt. Jag hade en personal som villr ta upp en sak med mig vid 20.30 på kvällen. Jag kunde inte somna förrän vid 3.30. Tidigare under dagen hade jag fått be en annan...

Av unika-jag - 17 april 2023 17:12

Hej Allesammans! Testade att sitta i Allrummet och spela Yatzy med en annan brukare då den arga brukaren också satt i Allrummet och var lugn. En stund senare var den arga brukaren arg igen. Denna gång sa hon att personalen inte varit in till henne...

Av unika-jag - 17 april 2023 13:46

Hej Allesammans!   Jag är rädd på mitt boende. Orsaken är att den arga brukaren är så aggressiv. Jag har varit rädd sedan januari/ februari då den arga brukaren hotade den dåvarande personalen med att hon skulle skära halsen av henne. Sedan dess ...

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Skapa flashcards