Alla inlägg under april 2013

Av unika-jag - 10 april 2013 22:08

Hej kära läsare!


Jag har reflekterat över en sak: Jag uppskattar alla mina vänner, men jag skulle vilja ha fler vänner med funktionshinder. De behöver nödvändigtvis inte ha en CP-skada, men funktionshinder av något slag. Det är så skönt när folk förstår, utan att jag behöver förklara särskilt mycket. Jag har vänner med funktionshinder i sociala medier, vänner som jag inte har träffat i verkliga livet, men som jag ändå känner gemenskap med. Jag skrattar med dem när något roligt  eller komiskt händer och tänker: "Det där hade lika gärna kunnat hända mig." Jag känner med dem när livet ger dem törnar och jag kan tänka: "Synd att personerna bor så långt bort ifrån mig, annars hade vi kunnat göra något skoj..."Jag pratar om vännerna i sociala medier som om jag skulle känna dem i verkligheten. Assistenterna får höra: " Den och den sa si och så" eller "Jag känner så med en person just nu, för han/hon har det jobbigt just nu . En del av mitt liv är på internet...


Trevlig kväll, alla!

Presentation

Hej! Jag är en 40- årig kvinna. Denna blogg handlar om mitt liv och min Cerebral pares. Frågor? Använd frågerutan. Välkomna!
Hi! I´m a 40 yrar old woman. This blog is about my life with Cerebral palsy. Questions? Use the square below! Welcome

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min gästbok

unika-jags gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards